“V mesecu, ko obeležujemo vrnitev Primorske k matični domovini, primorska živilska podjetja in zadruge v slovenski lasti izpostavljajo nujnost ohranjanja domačega lastništva podjetij in zavezanost lokalnemu okolju”
V mesecu, ko obeležujemo vrnitev Primorske k matični domovini, primorska živilska podjetja in zadruge v slovenski lasti izpostavljajo nujnost ohranjanja domačega lastništva podjetij in zavezanost lokalnemu okolju. V petek, 6. septembra, so se predstavniki primorskih živilskih družb in zadrug Po primorsko zbrali na Pomniku miru in razglednem stolpu Cerje, kjer so na novinarski konferenci izpostavili nujnost ohranjanja primorskih živilskih podjetij in zadrug. Marjana Grčman, prepoznaven obraz slovenskega turističnega novinarstva, je vodilnim predstavnikom in županom postavljala vprašanja o izzivih s katerimi se srečujejo družbe v lokalnem okolju, predvsem v agroživilstvu.
Mag. Janez Rebec, predsednik uprave družbe Pivka perutninarstvo in direktor Delamarisa: »Sodelovanje primorskih živilskih podjetij poteka že več let in je velikega pomena za vse nas. Delimo si dobre poslovne prakse in se po potrebi tudi posvetujemo ob posameznih projektih. Povezuje nas skrb za najvišjo kakovost izdelkov ter ohranjanje lokalne živilske pridelave in predelave ter s tem tudi podeželja in delovnih mest. Na že tradicionalni prireditvi v prestolnici naše države to sodelovanje, ki je unikum v slovenskem prostoru, predstavimo tudi širši javnosti. Seveda ob tem ne manjka okusnih dobrot, ki jih velja poskusiti in ohranjati.”
Novinarske konference se je udeležilo tudi ducat županov primorskih občin. Strinjali so se in pritrdili, da sta za ohranjanje in razvoj podeželja ključna sodelovanje ter podpora lokalnim izdelkom.
11 primorskih živilskih podjetij in zadrug
V skupini Po primorsko se povezujejo: Kmetijska zadruga Tolmin, z.o.o., Vinakras z. o. o., Mlinotest d. d., Vinakoper d. o. o., Klet Brda, z. o. o., Mlekarna Planika d. o. o., Kmetijska zadruga Agraria Koper, z. o. o., Kras d. o. o., Kmetijsko gozdarska zadruga Idrija, z. o. o., Pivka perutninarstvo d. d., in Delamaris d. o. o.
Zakaj je nujno povezovanje in kakšen je pomen povezovanja lokalnih živilskih podjetij in blagovne znamke “Po primorsko”
Podjetja in zadruge izpostavljajo pomen povezovanja za krepitev lokalne pridelave in gospodarstva ter doseganje večjih ciljev, ohranjanje tradicije in razvoj lokalnega okolja. Ob tem dodajajo, da le celovit pristop, ki vključuje vse deležnike, vodi k dolgoročni ohranitvi lokalne pridelave in kulturne krajine. Domače lastništvo spodbuja vlaganje v lokalno proizvodnjo in infrastrukturo, zmanjšuje oskrbovalna tveganja, krepi kroženje denarja znotraj države ter zagotavlja večjo podporo lokalnim kmetom. Nenazadnje s tem tudi krepimo prehransko varnost.
Pomen ohranjanja lokalnih živilskih podjetij in zadrug je s pomočjo kazalnikov predstavil Stojan Hergouth, direktor družbe Kras d.o.o. in izpostavil: »Lokalno predelavo hrane na Primorskem je nujno potrebno spodbujati, sicer bomo imeli kmalu popolno zaraščeno krajino in bomo vsakoletno financirali le še gašenje gozdnih požarov. Menim, da bo lokalna pridelava hrane brez sistemskih vzpodbud v naslednjih letih zamirala. Tradicija in vzgoja, sta sicer pomemben podaljševalec kmetijske in predelovalne dejavnosti v lokalnem okolju, a na koncu vedno odloči vzdržna ekonomika. Država (ministrstva) bodo morala oblikovati regijske strategije vzpodbujanja kmetijske pridelave, če bo hotela preprečiti zaraščanje krajine in opuščanje kmetijske dejavnosti. Bil bi že velik napredek, če bi nas vsaj državne in lokalne inštitucije v nabavnih kriterijih prepoznale kot prednostne dobavitelje in uvedle nekakšne lokalne kvote.«
“Po primorsko je odlično sodelovanje primorskih živilskih in kmetijskih podjetij, je predstavitev tistega, kar nam Primorska narava s svojo nepredvidljivostjo, s svojim temperamentom nudi v obilju: odlične surovine iz katerih izdelujemo raznovrstne izdelke, od mlečnih, mesnih, ribjih, pekovskih, do vin, sadja in zelenjave.«
Anka Lipušček Miklavič, pobudnica skupine Po primorsko
Po primorsko povezujejo pomembni primorski pridelovalci in predelovalci hrane. Tudi po zaslugi takega dogodka kot je današnji na Cerju in v prihodnjem tednu v središču Ljubljane, se utrjujejo sicer neformalne vezi, veča prepoznavnost lokalnih izdelkov in podjetij PO PRIMORSKO.
Skupina podjetij, ki se povezuje v neformalni skupini Po primorsko, je na novinarski konferenci predstavila novo celostno grafično podobo. Prenovo je predstavil predstavnik agencije Markacija, Erik Bizjak: »Nova podoba uteleša vrednote znamke. Idejna zasnova logotipa in podobe izhaja iz gurmanskih simbolov (vilica in kozarec) ter omembe okusa v sloganu. Ohranja pristnost, preprostost in sproščen primorski duh ter butičnost. S svojo barvo izraža svežino in sočnost. Pod njo se podpisuje s sproščenim sloganom: Klapa dobrih okusov, za katerim stojijo dobri in pristni ljudje.«
Po primorsko
Novinarska konferenca
- Obeležitev Dneva vrnitve Primorske k matični domovini
- Povezovanje in sodelovanje agroživilstva Primorske
- Okrepitev pomena slovenskega lastništva in zavezanosti lokalnemu okolju
- Nova podoba blagovne znamke Po primorsko
- Predstavitev izzivov primorskih živilskih družb, zadrug in kmetijstva.
Bodite obveščeni o novicah in vpogledih iz industrije.
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium.